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도선사 시험/영어 60분 30점

Ningbo Zhoushan Port New TSS and Ship's Reporting System.

by CAPT.JANG 2022. 7. 25.

중국의 닝보 외항은 어장이 크게 형성되어 어선과 어망이 매우 촘촘히 깔려있고, 조우산이라는 수리 조선소에 들어가기 위해 투묘 대기 중인 많은 선박들과, 상하이와 북중국 청도, 대련을 오고 가는 많은 선박들로 인해 항해하는데 매우 까다로운 지역이다. 그래서 어선이나 어망을 피하다가 마주오는 선박이나 어선과의 충돌사고가 잦은 곳이기에, 닝보 항만국에서 2016년부터 매우 까다로운 항행 규정을 정하였다.

 

그런데 닝보항을 기항하지 않는 선박들은 그 규정에 대해 간과하기 쉬우며, 충돌을 예방하기 위해 닝보항만 통항 규정을 준수하기 바란다. 또한 닝보를 기항하는 선박은 주변 선박이나 어선이 없더라도 필히 권고 항로를 준수하기 바라며, 아래 규정을 준수하지 않을경우, 아직 벌금은 없지만, 입항이 거부되고, 투묘 대기 페널티로 운항 불이익을 가져다주므로 조심해야 한다.

NINGBO COASTAL SAILING INFORMATION
NINGBO COASTAL SAILING INFORMATION

After one month implemented of New TSS And Ship's Reporting System Of NingBo-ZhouShan Port from August 1st, 2016. We found some vessels still not so familiar with the navigating rules especially for No.1 VTS Management zone(No.1 zone); let's discuss the rules again for safe navigating.

2016년 8월 1일 부로 닝보조산항의 새로운 통항/보고 시스템이 시행되었다. 항행 규정에 아직 친숙화 되지 않은 선박들이 있으므로, 안전항해를 위해 규정에 대해 의논해보자. 

 

No.1 VTS Management zone (No.1 zone) include Traffic Orgnization Area(TOA), Deep Water Channel, North and South Xiazhimen Anchorage, XiaZhimen out Ore vessel anchorage and Tanker anchorage etc. The VHF working channel of NingBo ZhouShan VTS Center is CH08.

NO.1 VTS ZONE은 TOA와 딥워터채널과 북쪽 남쪽의 시아지먼 묘박지와 광탄선, 탱커의 묘박지를 포함한다. VHF 교신 채널은 08번이다.

 

The Traffic Organization Area(TOA) is bounded by the following six points. Vessels are not permitted to drop anchor in the TOA. The Xiazhimen South Anchorage is use for emergency only.

(a) 29-45.13N / 122-20.22E;(b) 29-45.33N / 122-20.30E;(c) 29-42-00N / 122-33.01E;(d) 29-40.23N / 122-33.01E;(e) 29-40.23N / 122-18.43E;(f) 29-41.23N / 122-18.43E.

TOA는 다음 6개의 지점으로 연결되며, 투묘 금지구역이다. 시아지먼 남쪽 투묘지는 비상용이다.

NINGBO ZONE 1 DIAGRAM
NINGBO'S  NO.1 VTS MANAGEMENT ZONE

The navigaing rules;

Inbound ship planned to use Xiazhimen channel should alter course at the eastern of Xiazhimen lightship(Racon X) then proceed along the north side of the deep water channel;

시아지먼 채널을 이용하는 입항선은 RACON X 동쪽에서 변침을 하여 딥워터 채널 북쪽을 따라 항해할 것.

 

INBOUND ROUTE
NINGBO INBOUND ROUTE

Outbound ship passed Xiazhimen fairway should proceed along the south side of the deep water channel and alter course until passing the Racon X.

시아지먼 채널을 이용하는 출항선은 딥워터채널 남쪽으로 RACON X 지점까지 항해 후, 변침할 것.

NINGBO OUTBOUND ROUTE
NINGBO OUTBOUND ROUTE

 

Inbound ship planned to pass Tiaozhoumen passage should ater course at the east of Racon X and proceed along the north side of the recommended inbound route ouside of Tiaozhoumen (29-41.226N/122-31.038E and 29-41.195N/122-19.058E two point connection), except for very large scale ships using Branch Route of Tiazhoumen.

티아오조우먼 채널을 지나는 입항선은 RACON X 동쪽에서 변침하여, 권고된 항로 북쪽을 따라 항해할 것.

 

Outbound ship passed Tioazhoumen passage can alter course to south at east side f No.5 precautionary area, or proceed along the south side of the recommended route and alter course until passed Racon X.

티아오조우먼 채널을 지나는 출항선은 권고된 항로 남쪽을 따라 RACON X까지 항해 후 변침할 것.

NINGBO OUTER ROUTE
NINGBO OUTER ROUTE

Vessel intend to drop anchor in No.1 VTS Management zone should ask for permission from NingBo ZhouShan VTS by VHF CH08 half an hour before arrival. Vessels are advised to select a proper anchor position according to the berthing schedule to avoid crossing the TOA while proceeding to the berth.

NO.1 VTS ZONE에 투묘하려는 선박은 닝보조산  VTS에 도착 30분 전 허가를 요청해야 한다. 접안 스케줄에 따라 부두로 접근하는 동안 TOA 횡단을 피할 수 있는 적절한 투묘 지점을 선택하기 바란다.

 

Advice : For prevent the potential risk of collision with the inbound/outbound vessels or other anchored vessels. All coastal navigating vessles that not bound for NingBo-ZhouShan port are advised not to transit No.1 VTS Management zone.

입출항선 또는 투묘 중인 선박과의 충돌의 위험을 피하기 위해. 닝보조산항을 입항하지 않는 모든 연안선들은 NO.1 VTS ZONE의 이동이 금지된다.

 

Due to the plenty of anchored vessels and limitation of depth in No.1 VTS Management zone, all vessels are advised to keep safe distance with each other to reduce the risk of anchor dragging, especially during the Spring tide.

무수히 많은 투묘 중인 선박과 수심에 제약이 있는 선박 때문에, 모든 선박은 특히 창조류 동안 앵카가 끌리는 위험을 줄이기 위해 서로서로 안전거리를 유지해야 한다. 

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