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도선사 시험/영어 60분 30점

BPG - 선교 운영 지침 제6판 개정 내용 정리!

by CAPT.JANG 2022. 12. 7.

Main Text differences

<본문 차이점들>

 

Chapter 1 Introduction.

In 5th edition (old), the Master had the responsibility of checking Passage Plan prior approving it.

제5판(구판)에서는, 선장은 항해계획을 승인하기 전 점검할 책임이 있었다.

In 6th edition, the passage plan is to be checked by the officer responsible for navigation, and Master to review and approve the plan.

제6판에서는, 항해계획은 항해 책임사관에 의해 점검되어야 하고, 선장은 검토하고 승인한다.

Additionally, there is a new requirement (mentioning that the familiarization with navigational equipment) / should be included in SMS; however, most Companies already comply with this.

추가적으로, 항해장비의 친숙화를 모니터링하는 새로운 요구사항이 안전관리시스템에 포함되어야 한다. 그런데 그것은 이미 대부분의 회사들에 적용하고 있다. 

 

Chapter 2 Effective Bridge Organization.

2장. 효과적인 선교 조직

Some additional requirements have been incorporated in several paragraphs of the chapter

몇가지 추가 요구사항이 여러 절에 통합되었다.

New section in paragraph 2.2.5 Bridge Team leadership, resource management and team work, regarding Challenge Decisions) has been incorporated.

2.2.5절의 새로운 섹션에서 도전 결정에 관한 선교팀리더쉽, 자원관리와 팀워크가 통합되었다.

Challenge decisions were referred in previous edition without any explanation / but in the new edition, some examples are used to highlight the technic under the remark that / ‘’Challenge and response approach should not (under any circumstances) be considered undermining the authority delegated to OOW by the Master”.

도전 결정은 이전 버전에서 아무런 설명없이 언급되어졌다. 그런데 이번 신판에서는 몇 가지 예시들이 "도전과 대응 접근방식이 어떠한 경우에도 선장에 의해 당직사관으로 위임된 권한을 훼손하는 것으로 간주되어서는 안된다" 라는 리마크로  그 기술들을 강조하는데 사용된다. 

New paragraphs 2.2.6 Bridge Team human element and 2.2.7 Briefing and Debriefing, have been incorporated to enhance the safety environment and behavior within bridge team.

새로운 2.2.6절 선교팀 인적요인과 2.2.7절 요약보고는 선교팀 안에서의 안전한 환경과 행동을 강화하기 위해 통합되었다.  

In para 2.3.2 Orders, the use of night order book has been incorporated as well

2.3.2 지시 단락에, 야간지지서의 사용도 통합되었다.

 

Chapter 3 Passage Planning.

3장. 항해계획

Some additional comments have been incorporated in several sections.

몇 가지 추가 의견들이 여러 섹션에 통합되었다.

However, the 4 stages of achieving safe passage planning remain the same (Appraisal, Planning, Execution, Monitoring).

그런데, 안전한 항해계획 달성의 4 단계(평가, 계획, 실행, 감시)는 그대로 남겨졌다. 

In para 3.4.3 the wording for Pilotage Plan has been removed and replaced by Passage Plan.

3.4.3절에서, 도선계획의 단어가 제거되고, 항해계획으로 대체되었다.

In conjunction with introduction para. 1.5 Pilotage in which the requirement of previous (5th) edition of “ ..pilotage to be conducted within the established safe limits identified in passage plan”, creates a new approach for pilotage.

1.5절 도선의 소개와 함께, 이전 5판의 요구사항인  "항해 계획에서 확인된 설정된 안전 한계내에서 수행되는 도선" 이 도선에 대한 새로운 접근방식을 만든다.

Para. 3.4.4 Passage planning with ECDIS, revised to include additional guidance, has been incorporated regarding ECDIS safety settings.

3.4.4절 추가적인 지침을 포함하기 위해 개정된 엑디스를 통한 항해계획은 엑디스 안전 설정 관련으로 통합되었다.

The calculation formula for safety contour has been included.

그 안전 윤곽을 위한 계산공식이 포함되었다.

An additional requirement for SMS to include UKC policy under different values of CATZOC, has been added.

캣족의 다른 가치아래 UKC 정책을 포함시키기 위해 안전관리시스템을 위한 추가적인 요구사항이 추가되었다.

New para. 3.4.7 Weather Routing has been added.

3.4.7절 기상 항로가 추가되었다. 

 

Chapter 4 Duties of OOW.

4장 당직사관의 직무

Some additional comments have been added in several sections of the chapter.

몇 가지 추가적인 설명이 다른 섹션에 추가되었다.

In para. 4.4.1 Control of night vision, the consideration of darkening externally facing accommodation windows has been added.

4.4.1절 야간 시야 통제, 외부에 접한 거주구역 창문을 어둡게 하는 고려사항이 것이 추가되었다.

New para. 4.9 Communication with Engine Control Room has been incorporated (to support relevant para. 4.4 of Engine Room Procedure Guide).

새로운 4.9절 기관실 통신은 4.4절 기관실 복무지침을 지원하기 위해 통합되었다.

New para. 4.11 Cargo Operations has been added

새로운 4.11절 화물작업 추가됨. 

New para. 4.12 Risk Assessment has been added

새로운 4.12절 위험성평가 추가됨.

New para. 4.13 Ship Stability has been added

새로운 4.13절 선박복원성 추가됨.

In para. 4.14.4 Steering Control and additional requirement for manual steering when ship is maneuvered or under pilotage has been included.

4.14.4절 조타제어와 조선 또는 도선시 수동조타를 위한 추가적인 요구사항이 포함됨.

New para. 4.21.1 Pollution by oil or Harmful Substances has been added.

새로운 4.21.1절 유류오염 또는 해로운물질의 오염 추가됨.

New para. 4.21.4 Other sources of pollution has been added

새로운 4.21.4절 다른 오염 요인들 추가됨.

New para. 4.21.5 Energy Efficiency has been added

새로운 4.21.5절 에너지휴율 추가됨.

New par. 4.21.6 Ballast Water Management has been added.

새로운 4.21.6절 평형수관리 추가됨.

 

Chapter 5 Operation & maintenance of bridge Equipment.

5장 선교 장비의 보수와 운용

Some additional comments have been included

몇 가지 추가적인 설명이 추가됨.

New para. 5.11 Radar characteristics has been added.

새로운 5.11절 레이다 특성 추가됨.

In para. 5.13.2 Chart Updates the provision for Cyber Security has been added.

5.13.2절 사이버보안을 위한 차트 최신화 조항 추가됨.

 

Chapter 6 Pilotage.

6장 도선

Some additional items have been incorporated in several sections of the chapter.

몇 가지 추가 항목들이 여러 섹션에 통합됨.

In para. 6.2.1 Passage Plan the provision for amending the passage plan after discussion with the pilot notifying the OOW accordingly, has been included.

6.2.1절 항해계획, 당직항해사가 인지하도록 해서 도선사와 논의 후 항해계획을 수정하는 조항이 포함됨.

In para. 6.2.2 The Ship & Bridge team, the wording for pilotage plan has been removed.

6.2.2절 선박과 선교팀, 도선 계획 문구가 삭제됨.

 

Appendix C Checklists

부록 C. 체크리스트

C3 Emergencies.

c3 긴급상황

Almost all emergency Checklists have been revised to include additional items.

거의 모든 긴급상황 체크리스트는 추가 항목을 포함시키기 위해 수정됨.

New C3.11 Checklist Rescue in enclosed spaces has been added.

새로운 c3.11 체크리스트, 밀폐구역구조 추가됨.

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