<갑판작업요약>
1. 내용 : 화물창내 사운딩 파이프 파공부 신환 작업!
2. 상태 : 화물창 빌지 알람 발생되어 현장 확인 결과 NO.6 DBT 발라스트 탱크 사운딩파이프 파공 식별.
3. 원인 : 관리 및 정비 미흡.
4. 조치 :
1) 밀폐구역 작업이므로 위험작업허가 절차에 따름.
2) 발라스트 일정 부분 배출.
3) 파공 발생한 사운딩 파이프 절단.
4) 슬리브 연결하여 절단부 신환.
5) 신환부 도장 후 작업종료.
5. 재발방지 : 주기적인 점검 및 교육.
리마크 : 1) 화물창 빌지 알람 발생시, 일항사는 필히 현장 확인 할 것.
2) 발라스트 주입시 DBT 경우 오버플로우 되지 않도록 주의할 것.
<Summary of ship deck maintenance>
1. Content: Renewal of sounding pipe due to hole in the cargo hold!
2. Status: The cargo hold bilge alarm is generated, and as a result of site check, NO.6 DBT ballast tank sounding pipe hole is identified.
3. Cause: Insufficient management and maintenance.
4. Action:
1) As it is a closed area & fire work, follow the dangerous work permit procedure.
2) Partial discharge of ballast.
3) Cutting of the sounding pipe with puncture.
4) Renew the cut by connecting the sleeve. 5) Finish the work after painting the new part.
5. Prevention of recurrence: periodic inspection and training.
Remark:
1) When the cargo hold bilge alarm occurs, the operator must check the site.
2) When filling DBT ballast, be careful not to overflow.






댓글