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도선사 시험/영어 60분 30점

2021년 PSC CIC 시행 (주제 : 선박 복원성)

by CAPT.JANG 2021. 10. 4.
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PSC CIC는 일반적인 PSC 수검에 추가적으로 기한과 특정 주제를 정하여 해상안전에 보다 도움이 되도록 선원과 선주에게 요구하고 점검하도록 요구하는 수단이다. 2021년 PSC CIC 주제는 선박의 복원성이며, 통상적으로 LOAD MASTER와 같은 컴퓨터 프로그램을 활용하여 선박의 복원성을 계산하고 있는데, 이 기기의 정확성을 점검하고, 오류가 발생하였을때 수기로 어떻게 계산가능한지를 점검하는지 선원의 친숙화 상태를 주요 점검항목으로 하고 있다. 선원의 입장에서 또 하나의 업무가 늘었지만, 업무에 친숙화 되지 않은 담당 사관을 위해서는 꼭 필요한 점검 주제가 아닌가 생각된다.

 

<PSC CIC 영문 번역>

23 July 2021

LAUNCH OF JOINT CONCENTRATED INSPECTION CAMPAIGN ON STABILITY IN GENERAL.

  • 복원성에 대한 합동 집중 점검 캠페인 시행.

The Member Authorities of the Tokyo and the Paris Memorandum of Understanding (MoU) on Port State Control will launch a joint Concentrated Inspection Campaign (CIC) on Stability (in general).

  • 항만국통제의 도쿄와 파리 MOU 회원국들은 복원성에 대한 합동 집중 점검 캠페인을 시행할 것이다.

The purpose of the campaign on ship’s stability in general is:

  • 일반적으로 복원성에 대한 캠페인의 목적은 다음과 같다.

1) to confirm that the ship’s crew are familiar with assessing the actual stability condition on completion of cargo operations before departure of the ship and on all stages of the voyage;

  • 선원이 모든 항해에 있어서 출항 전 화물 작업 완료의 실제 복원성 상태를 평가하는 것에 친숙화 되어있는지 확인.

2) to create awareness among the ship’s crew and owners about the importance of calculating the actual stability condition of the ship on completion of cargo operations and before departure of the ship;

  • 선원과 선주가 출항전과 화물 작업이 종료된 시점의 실제 복원성을 계산하는 것의 중요성에 대하여 인식.

3) to verify that the ship complies with intact stability requirements (and damage stability requirements, if applicable) under the relevant IMO instruments;

  • IMO 기구에 따른 온전한 복원성 요건(해당되는경우, 손상복원성자료)을 준수하고 있는지 확인.

 

This inspection campaign will be held for three months, commencing from 1 September 2021 and ending 30 November 2021.

  • 이 점검 캠페인은 2021년 9월 1일 부터 2021년 11월 30일까지, 3개월 동안 실시될것이다.

It will examine specific areas related to the campaign in conjunction with the regular Port State Control inspection. A ship will be subject to only one inspection under this CIC during the period of the campaign.

  • 정기적인 PSC 수검과 함께 캠페인과 관계되는 특정 부분들을 점검할 것이다.

Port State Control Officers (PSCOs) will use a pre-defined questionnaire to assess that information and equipment provided onboard complies with the relevant conventions, that the master and officers are familiar with operations relating to stability (in general) and that equipment is properly maintained and functioning.

  • PSCO는 선상에 제공된 장비와 정보가 관련 규정을 준수하고, 선장과 항해사들이 복원성과 관계되는 작업에 친숙화 되어있고, 장비가 적절히 보수되고 작동되는지를 평가하기 위해 사전 정의된 질문지를 이용할것이다.

If deficiencies are found, actions by the port State may vary from recording a deficiency and instructing the master to rectify it within a certain period of time to detaining the ship until the serious deficiencies have been rectified.

  • 만약 결함이 식별되면, 항만국에 의한 액션은 결함을 기록하고, 선장에게 일정 기간내에 결함을 바로잡고, 심각한 결함들이 시정될때까지 선박을 억류하는 것으로 달라질 수 있다.

In the case of 2 detention, publication in the monthly detention lists of the Tokyo and Paris MoU websites will take place.

  • 2번 억류의 경우, 도쿄와 파리 MOU 웹사이트의 월간 억류선박 리스트에 게재될 것이다.

It is expected that the Tokyo and Paris MoUs will carry out approximately 10,000 inspections during the CIC, but this is subject to any developments during the current COVID-19 pandemic.

  • 파리와 도쿄 MOU는 CIC 기간 동안 1만여 검사를 수행할 것으로 예상되지만, 현 코로나19 대유행 동안 어떤 진행상황에 따라 달라질수 있다. 

All inspections carried out will be subject to ongoing health and safety requirements in individual port States

  • 실행된 모든 검사는 항만국 개별적으로 진행중인 건강과 안전요건을 적용받을것이다.

The results of the campaign will be analysed and findings will be presented to the governing bodies of the both MoUs for submission to the IMO.

  • 캠페인의 결과는 분석되어지고, 식별사항은 IMO에 제출하기 위해 두 MOU의 관리기관제출되어질것이다.

Notes to editors: Paris MOU Tokyo MOU Regional Port State Control was initiated in 1982 when fourteen European countries agreed to coordinate their port State inspection effort under a voluntary agreement known as the Paris Memorandum of Understanding on Port State Control (Paris MOU).

  • 편집자노트 : 파리와 도쿄 MOU 1982년에 설립되어졌고, 14개 유럽 국가들이 항만국검사에 협력하는것에 자발적으로 동의했다.

Currently 27 countries are member of the Paris MOU. The European Commission, although not a signatory to the Paris MOU, is also a member of the Committee.

  • 현재 27개 국가가 파리MOU의 회원국이다. 비록 유럽연합은 파리 MOU에 서명하지 않았지만, 위원회의 일원이다. 

The Paris MoU is supported by a central database THETIS hosted and operated by the European Maritime Safety Agency in Lisbon.

  • 파리MOU는 리스본의 유럽해사안전청에 의해 개설되고 운영되는 THETIS 중앙데이터베이스에 의해 지원된다.

Inspection results are available for search and daily updating by MoU Members. Inspection results can be consulted on the Paris MoU public website and are published on the Equasis public website.

  • 검사결과는 MOU 회원국에 의해 매일 갱신되고 검색할 수 있다. 검사결과는 파리MOU 공용 웹사이트에서 확인할수 있고, EQUASIS 공용 웹사이트에 게재된다

The Secretariat of the MoU is provided by the Netherlands Ministry of Infrastructure and Water Management and located in The Hague.

  • MOU 사무국은 네덜란드 인프라 및 수자원 관리부에 의해 제공되며, 헤이그에 위치해있다.

Currently, the Memorandum has 21 full members, namely: Australia, Canada, Chile, China, Fiji, Hong Kong (China), Indonesia, Japan, Republic of Korea, Malaysia, the Marshall Islands, New Zealand, Panama, Papua New Guinea, Peru, the Philippines, the Russian Federation, Singapore, Thailand, Vanuatu and Vietnam.

  • 현재, MOU는 21개 정회원으로 구성되어 있다. 오스트리아, 캐나다, 칠레, 중국, 피지, 홍콩, 인도네시아, 일본, 대한민국, 말레이시아, 마샬제도, 뉴질랜드, 파나마, 파푸아뉴기니아, 페루, 필리핀, 러시아, 시가폴, 태국, 바누아투, 베트남.

The Secretariat of the Memorandum is located in Tokyo, Japan. The PSC database system, the Asia-Pacific Computerized Information System (APCIS), was established.

  • MOU 사무국은 일본 도쿄에 위치해있다. PSC 데이타바이스 APCIS가 구축되어졌다.

The APCIS centre is located in Moscow, under the auspices of the Ministry of Transport of the Russian Federation. Port State Control is a check on visiting foreign ships to verify their compliance with international rules on safety, pollution prevention and seafarers living and working conditions.

  • APCIS 센터는 러시아 연방 교통국의 후원하에 모스크바에 위치해있다.
  • 항만국통제는 방문한 외국적 선박이 안전, 오염방지, 선원의 거주상태에 국제규칙을 준수하는지의 점검이다.

It is a means of enforcing compliance in cases where the owner and flag State have failed in their responsibility to implement or ensure compliance.

  • 선주와 기국정부가 시행 또는 보장할 책임을 다하지 않은 경우에 있어서 규정 준수를 강제(집행)하는 수단이다.
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